FAQ – levering og adressering

Dersom du bruker Vipps Hurtigkasse får vi din leveringsadresse fra Vipps. Da kan det forekomme at din postadresse ikke stemmer med den adressen du bor på i dag.

Har du flyttet etter at du en gang i tiden opprettet Vipps, må du huske på å gå inn på din profil på Vipps og oppdatere denne med korrekt adresse.

Ved kjøp fra oss, får du minst to emailer med bestillingsbekreftelse. Du må selv kontrollere at din leveringsadresse er korrekt og gi oss beskjed umiddelbart dersom denne eventuelt skulle være feil.

Dersom vi sender til en feil oppgitt postadresse, vil pakken vanligvis bli returnert til oss og du må betale ny porto for at vi skal sende pakken på nytt.

Vi sender normalt alle varer samme dag bestillingen er gjort - dersom bestillingen er oss i hende innen klokka 12.00

Bestillinger som blir gjort på ettermiddag/kveld sendes neste virkedag.

"Pakke i Postkassen"  - må først til Brings terminal i Oslo for scanning og videre distribusjon. Normal framsendingstid er derfor ca 3 virkedager.

Dersom pakken er for stor for din postkasse, vil pakken bli utlevert ved nærmeste Postkontor/Post i butikk. Du vil da få hentemelding som ved Norgespakke.

Bestillinger foretatt fredag, lørdag og søndag blir først scannet som innlevert påfølgende mandag/natt til tirsdag og forventet utlevert påfølgende onsdag.  Dersom det er helligdager i perioden (Påske, Pinse, Jul osv.) vil leveringstiden bli tilsvarende forlenget.

Norgespakke framsendes direkte fra vårt lokale postkontor og kan derfor ha en noe kortere leveringstid.

Dersom du bestiller til en annen person enn den som er registrert hos Posten på en adresse, må du oppgi denne personen som boende hos personen som er registrert på adressen. (ved bruk av c/o)

Eksempel

Per Olsen skal ha varene, men Ole Nilsens adresse blir brukt som mottakeradresse. Ole Nilsen bor i Tulipanveien 23.  Da skal det adresseres slik:

  • Navn: Per Olsen
  • Adresselinje 1: c/o Ole Nilsen
  • Adresselinje 2: Tulipanveien 23